توجه به جزئیاتی که در ذهن مشتری ماندگار می‌شود؟

اما چه جزئیاتی که در ذهن مشتری ماندگار می‌شود؟ ما امروز در این مقاله می‌خواهیم در مورد جزئیاتی که در ذهن مشتری ماندگار می‌شود صحبت کنیم.برندینگ و شناخته شدن نام شما در حوزه کاری‌تان تاثیر زیادی بر رفتار مشتری و افزایش فروش‌ محصولات و خدمات شما دارد. شما با ماندگار شدن در ذهن مشتری می‌توانید به عنوان یک مرجع در حوزه کاری خودتان مطرح شوید.

 زمانی که برند شما در ذهن مشتری ماندگار شود فرد هنگام انتخاب ناخودآگاه حس بهتری نسبت به محصولات شما دارد. این حس بهتر باعث می‌شود تا در مقایسه بین برندهای مختلف محصولات شما را انتخاب کند و در نهایت به افزایش فروش‌ شما کمک کند.

معرفی جزئیات در ذهن مشتری
جزئیاتی که در ذهن مشتری ماندگار می‌شود

مهم‌ترین جزئیاتی که باعث ماندگاری در ذهن مشتری می شوید

برندینگ و شناخته شدن نام شما در حوزه کاری‌تان تاثیر زیادی بر رفتار مشتری و افزایش فروش‌ محصولات و خدمات شما دارد. شما با ماندگار شدن در ذهن مشتری می‌توانید به عنوان یک مرجع در حوزه کاری خودتان مطرح شوید.

زمانی که برند شما در ذهن مشتری ماندگار شود فرد هنگام انتخاب ناخودآگاه حس بهتری نسبت به محصولات شما دارد. این حس بهتر باعث می‌شود تا در مقایسه بین برندهای مختلف محصولات شما را انتخاب کند و در نهایت به افزایش فروش‌ شما کمک کند.

عامل ماندگاری در ذهن مشتری توضیحات
کیفیت بالا ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا که رضایت مشتری را جلب کند و آن‌ها را به مشتریان ثابت تبدیل کند.
قیمت مناسب ارائه قیمت منصفانه و رقابتی برای محصولات و خدمات، که با ارزش ارائه شده همخوانی داشته باشد.
بسته‌بندی مناسب استفاده از بسته‌بندی‌های جذاب و خلاقانه که حس خوبی را به مشتری منتقل کند و برند را متمایز کند.
یادآوری خدمات و محصولات پیگیری و یادآوری محصولات و خدمات به مشتریان قبلی از طریق سامانه‌های پیامکی، ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی.
استفاده از بند آویزهای گردنی استفاده از بند آویزهای گردنی با چاپ برند و لوگو برای کارکنان، که باعث دیده شدن بیشتر برند می‌شود.
فعالیت مناسب در فضای مجازی حضور فعال و مستمر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، ارائه اطلاعات مفید و جذاب، و ایجاد تعامل با مشتریان.
استفاده از اتیکت لباس استفاده از اتیکت لباس با اطلاعات کامل و دقیق، که به شناساندن برند و انتخاب مناسب توسط مشتری کمک می‌کند.
خدمات پس از فروش مناسب ارائه خدمات پس از فروش مطلوب، پیگیری مشتریان و دریافت بازخورد، و بهبود مستمر محصولات و خدمات.

کیفیت بالا

امروزه رقابت در حوزه‌های مختلف بین برندها افزایش یافته است. کیفیت بالای محصولات و خدمات شما می‌تواند باعث بیشتر دیده شدن برند شما شود.اگر مشتری از کیفیت خدمات و محصولات شما راضی باشد تبدیل به مشتری ثابت برند شما می‌شوند. کیفیت بالای خدمات و محصولات شما تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری برند شما در ذهن مشتری می‌شود.

جزئیاتی در ذهن مشتری
قیمت مناسب ازجزئیاتی که در ذهن مشتری ماندگار می‌شود

قیمت مناسب

یکی از مهم‌ترین جزئیاتی که در ذهن مشتری ماندگار می‌شود، قیمت منصفانه است. مطمئنا هر مشتری که قصد خرید محصولی را دارد قیمت این محصول در فروشگاه‌های مختلف را مقایسه می‌کند.

افراد سعی می‌کنند تا محصولات مختلف با کیفیت مناسب و قیمت پایین‌تر را خریداری کنند. قیمت مناسب خدمات و محصولات شما می‌تواند تاثیر زیادی بر رفتار مشتری داشته باشد و مشتری احتمالی را به یک مشتری ثابت تبدیل کند.

بسته بندی مناسب

ازجزئیاتی که در ذهن مشتری ماندگار می‌شود، بسته بندی مناسب است. شما می‌تواند با کمترین هزینه‌ها و کمی خلاقیت یک بسته بندی شیک و مناسب برای محصولات خودتان ایجاد کنید.

استفاده از روبان‌ها مخصوصا روبان‌های چاپی یک گزینه مناسب محسوب می شود.در واقع ما می توانم با چاپ روبان اختصاصی و قرار دادن اسم برند، لوگو و شعار سازمانی برند خود را در ذهن مشتری ماندگار کنیم. این کار یک انتخاب هوشمندانه است. زیرا باز کردن روبان از بسته بندی محصول یک حس خوب در مشتری ایجاد کرده و انتقال این حس خوب می‌تواند باعث ماندگاری برند شما در ذهن مشتری می‌شود.

فروش در ذهن مشتری
جزئیاتی که در ذهن مشتری ماندگار می‌شود بسته بندی است

یادآوری خدمات و محصولات به مشتریان قبلی

از دیگر جزئیاتی که در ذهن مشتری ماندگار می‌شود، بازاریابی و فروش است. شما می‌توانید با یاد آوری محصولات و خدمات خودتان به مشتری‌های قبلی باعث ماندگاری بیشتر برندتان در ذهن مشتری می‌شود.

از طرفی ممکن است مشتریان شما نیاز به خرید محصولات یا خدمات شما داشته باشند ولی برند، آدرس یا شماره شما را فراموش کرده باشند.شما می‌توانید با استفاده از سامانه‌های پیامکی، ایمیل مارکتینگ، استفاده از پیام رسان‌ها و فضای مجازی و… محصولات و خدمات خودتان را به مشتریان قبلی یادآوری کنید.

استفاده از بند آویزهای گردنی

هر چقدر برند شما بیشتر دیده شود بیشتر در ذهن‌ها ماندگار می‌شوید. به همین دلیل است که بسیاری از برندها برای کارکنان خود کارت‌های شناسایی و بند آویز پرسنلی صادر می‌کنند.

این کارت‌ها با استفاده از بند آویزهایی که برند و لوگوی شما روی آن‌ها چاپ شده از گردن پرنسس آویزان می‌شود. این کار می‌تواند باعث دیده شدن بیشتر برند شما شود. در نتیجه بیشتر در ذهن مشتری ماندگار می‌شوید.

جزئیاتی در ذهن مشتری
کارت آویز گردنی از جزئیاتی که در ذهن مشتری ماندگار می‌شود

فعالیت مناسب در فضای مجازی و بستر اینترنت

فراگیر شدن استفاده از اینترنت‌ها باعث شده تا تجارت الکترونیک و فروش خدمات و محصولات از طریق اینترنت رونق زیادی پیدا کند.امروزه اولین کار افراد برای خرید محصولات و خدمات مختلف جستجو در فضای مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی است. خرید از این فضا مزایای زیادی برای خریداران دارد.

درگیر نشدن با شلوغی، ترافیک، آلودگی و… و تحویل محصول درب منزل برخی از مهم‌ترین این مزایا است. از طرفی افراد می‌توانند در فضای مجازی به آسانی کیفیت و قیمت محصول مد نظرشان را در فروشگاه‌های مختلف چک کنند و بعد از مقایسه بهترین خرید را انجام دهند.فعالیت مستمر و قوی در فضای مجازی و پیام رسان‌های مختلف می‌تواند باعث ماندگاری بیشتر شما در ذهن مشتریان شود.

استفاده از اتیکت لباس

یکی دیگر از موارد که می‌تواند باعث برند سازی و ماندگاری در ذهن مشتری شود، استفاده از اتیکت لباس یا لیبل لباس است. اتیکت یا لیبل لباس برچسب کوچکی از جنس پارچه یا کاغذ است که به لباس دوخته یا آویزان می‌شود.این اتیکت‌ها اطلاعات مختلفی مانند برند، لوگو، سایز، جنس، کشور تولید کنند، دستورالعمل شستشو و نگهداری لباس و… روی این اتیکت‌ها درج می‌شود.

با توجه به تنوع بالا پوشاک تولید شده در بازار این اتیکت‌ها می‌تواند کمک زیادی به مشتری برای انتخاب مناسب کند. جدا از این وجود این اتیکت‌ها کمک زیادی به برندینگ و شناساندن برند شما به مشتریان می‌کند.کیفیت بالا و قیمت منصفانه محصولات شما می‌تواند باعث ماندگاری برند شما در ذهن مشتری می‌شود.

فروش و جزئیات در ذهن مشتری
جزئیاتی که در ذهن مشتری ماندگار می‌شود اتیکت لباس است

خدمات پس از فروش مناسب

 یکی دیگر از جزئیاتی که در ذهن مشتری ماندگار می‌شود، خدمات پس از فروش مناسب است.از طرفی شما می‌توانید با پیگیری مشتریان و دریافت بازخورد آن‌ها از کالا و خدمات خودتان محصولات بهتری تولید کنید. ارتباط بعد از فروش حس خوبی به مشتریان انتقال کرده و باعث می‌شود برند شما در ذهن مشتری ماندگار شود.

ماندگار ماندن در ذهن مشتری

امروزه بازاریابی، تبلیغات و فروش روش‌های مختلفی دارد. هر کدام از این روش‌ها اصول و قواعد مختص به خود و طرفداران خودشان را دارند.این دنیای جذاب و پیچیده روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است. اما به طور کلی برای هر کسب و کاری دو بخش وجود دارد. این دو بخش شامل بخش فروش و مارکتینگ و بخش شناخت و برندینگ است.

هر چقدر یک کسب و کار در این دو بخش پیشرفت کند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می‌دهد. شما به عنوان صاحب کسب و کار باید اقداماتی انجام دهید تا در ذهن مشتری ماندگار شوید.علاوه بر نکات زیر ما یک سری نکات مهم قبل از فروش را برای شما به نقل از سایت dealhub.io آورده ایم:

Gap Selling, a sales methodology developed by Keenan, centers around identifying the disparities between a customer’s current state and their desired state. It involves probing questions to uncover the gaps in a customer’s situation, needs, or challenges. By deeply understanding the implications and reasons behind these gaps, the salesperson presents their product or service as the solution that effectively bridges this divide.

The approach emphasizes empathetic listening, where the salesperson showcases how their offering directly addresses the customer’s specific needs, thereby creating value and closing the gap, leading to a potential sale.While understanding these methodologies is essential, the art of questioning also plays an integral role in the sales process

Gap Selling ، یک روش فروش که توسط Keenan توسعه یافته است، حول شناسایی تفاوت‌های بین وضعیت فعلی مشتری و وضعیت مطلوب آنها متمرکز است. این شامل بررسی سوالات برای کشف شکاف های موجود در موقعیت، نیازها یا چالش های مشتری است.با درک عمیق مفاهیم و دلایل پشت این شکاف ها، فروشنده محصول یا خدمات خود را به عنوان راه حلی که به طور موثر این شکاف را پر می کند، ارائه می دهد.

این رویکرد بر گوش دادن همدلانه تأکید می کند، جایی که فروشنده نشان می دهد که چگونه پیشنهادات آنها مستقیماً نیازهای خاص مشتری را برطرف می کند، در نتیجه ارزش ایجاد می کند و شکاف را می بندد و منجر به فروش بالقوه می شود.در حالی که درک این متدولوژی ها ضروری است، هنر پرسش نیز نقش مهمی در فرآیند فروش دارد

زمانی که شما در ذهن مشتری ماندگار می‌شوید نه تنها از محصول و خدمات شما خرید می‌کنند، بلکه برای برند شما تبلیغات انجام می‌دهند. این نوع تبلیغات که به تبلیغاتی دهانی یا تبلیغات چهره به چهره معروف است، یکی از تاثیرگذارترین تبلیغات است.

جزئیات فروش در ذهن مشتری
ماندگار ماندن در ذهن مشتری

کلام آخر
ما در این مقاله سعی کردیم در مورد جزئیاتی که در ذهن مشتری ماندگار می‌شود، صحبت کنیم‌. شما هر چقدر بیشتر دیده شوید بیشتر در ذهن مشتری ماندگار می‌شوید.

قیمت مناسب، کیفیت بالا، بسته بندی زیبا، استفاده از روبان‌ها چاپی، استفاده از کارت‌های شناسایی و پرسنلی، استفاده از بند آویزهایی که برند و لوگوی شما روی آن‌ها درج شده است و… تاثیر زیادی بر ماندگاری شما در ذهن مشتری دارد. شما می‌توانید با استفاد های این موارد به برندینگ و شناخته شدن خدمات و محصولات خودتان کمک زیادی کنید.

رضایت مشتریان نه تنها باعث می‌شود تا آنها به یک مشتری ثابت برای خدمات و محصولات شما تبدیل شوند، بلکه آن‌ها را تبدیل به یک مبلغ برای برند شما می‌کند. این کار تاثیر زیادی بر افزایش فروش‌ و سود نهایی شما دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button
×