شاید با شنیدن انواع هدایای تبلیغاتی با این قبیل از سوالات مواجه شویدکه در کجا کاربرد دارد؟هدایای تبلیغاتی مجموعه ای از هدایا است که صاحبان کسب و کار برای قدردانی و وفاداری از کارمندان و مشتریان به آن ها ارائه می دهند.
البته این هدایا در تقویت روحیه کارکنان اثر قابل توجهی دارد و همچنین موجب وفاداری مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدیدتری نیز می شود.
بنابراین می توان بیان کرد که به هر میزان از آن و بسته بندی آن جذاب و خلاقانه تر باشد به طور مسلم تاثیر زیادی بر مشتریان خواهد گذاشت و بدین ترتیب موجب رضایتمندی آن ها می شود. در نهایت فروش بیشتری را از برند شما به همراه خواهد داشت.
در کل از این هدایای به عنوان یک ابزار تبلیغاتی عمل می کند و موجب جلب نظر مشتریان نیز می شود. هدایای تبلیغاتی انواع متنوعی دارند و البته موجب فروش بیشتر محصولات نیز می شوند به همین منظور صاحبان کسب و کار از این استراتژی به عنوان جذب مشتری و فروش بیشتر محصولات خود استفاده می کنند.
انواع متنوعی از هدیه تبلیغاتی وجود دارد که در ادامه به بررسی هر کدام و ویژگی های مختص آن ها خواهیم پرداخت.
انواع هدایای تبلیغاتی
همان طور که بیان کردیم هدایای تبلیغاتی اقسام و انواع متنوعی دارد.بنابراین با داشتن تنوع بالا در آن می توان با توجه به هدف خود بهترین هدیه را انتخاب و به مشتریان، کارمندان ارائه دهید.
البته در زمان هدیه به این نکته دقت داشته باشید که هدایای شما قابلیت حک کردن لوگو،چاپ و نام تجاری شما ا داشته باشد.
مهمترین انواع هدایا عبارت اند از:
کاربردی
برخی از هدایای تبلیغاتی کاربردی هستند و مشتریان می توانند کاربرد زیادی از هدایا داشته باشند. لوازمی همچون روان نویس، سر رسید و لوازم دیجیتال همچون هدفون، فلش و پاور بانک از جمله این لوازم می باشد.
مدیریتی و اداری
هدایایی برای تبلیغات هستند که به صورت کلاسیک و رسمی انتخاب خوبی به شمار می آیند. از جمله هدایای تبلیغاتی بدین شکل شامل ساعت، کیف چرم، خودکار است. البته ست های رومیزی نیط همچون تقویم رومیزی، قلم، پانچ نیز از جمله این هدایا محسوب می شوند.
خلاقانه
هدایای خلاقانه اثرات قال توجهی در احساس رضایتمند مشتریان دارند. از جمله هدایای تبلیغاتی خلاقانه می توان لوازم دکوراتیو جذاب و خاص و دفترچه های عکس دار را نام برد. البته انواع عطر و ادکلن و پک اقلام خوراکی نیز از موارد دیگری است که جزو هدایای خلاقانه به مشتریان داده می شود.
پوشاک
برای دادن هدایای تبلیغاتی نیاز نیست که هزینه زیادی خرج کنید بلکه می توان از هدایایی که متناسب با کسب و کارتان بهترین هدایا را در نظر بگیرید و به مشتریان هدیه دهید. کیف، لباس کار، تی شرت و پارچه های رومیزی از جمله هدایای تبلیغاتی هستند که از نوع تبلیغات پوشاک می باشند. شما با هدیه دادن این موارد به مشتریان میتوانید حسن نیت خود را ه صور صادقانه ابزار کنید.
مناسب همایش و ورکشاپ
برای هدیه دادن به مشتریان در واقع بهترین موقعیت، زمان برگزاری سمینار، همایش و همچنین انواع ورک شاپ است. شما در این رابطه می توانید هدایای تبلیغاتی همچون لوح تقدیر، تندیس های مدیریتی، سالنامه و دیگر لوازم کاربردی را به مشتریان هدیه دهید.یکی از لوازم کاربردی که شاید زیاد به آن فکر نکرده بودید بند آویز های گردنی است به این منظور که اگر صاحب یک موسسه هستید میتوانید بند آویزگردنی با چاپ اسم شرکتتون و نوشتن یک جمله زیبا جهت تقدیر و تشکر از مشتریان یا کارمندانتان تهیه کنید و در کنار هدایای ذکر شده هدیه دهید .
نفیس و لاکچری
بهترین کار برای حفظ مشتریان قدیمی دادن هدایای تبلیغاتی لاکچری و نفیس است. شما با ارائه چنین هدایایی در واقع به مشتریان خود احترام خواهید گذاشت و از طرفی اعتما آن ها را نسبت به برند خود افزایش می دهید. بنابراین توجه داشتن به کیفیت و همچنین کاربردی بودن هدایای تبلیغاتی حرف اول و آخر را در تهیه هدایای تبلیغاتی می زند.
خاص
برخی از هدیه ی تبلیغاتی خاص و ویژه هستند که شرکت ها به مشتریان و پرسنل خود هدیه های همچون تابلو، سررسید، تقویم، ساعت و دیگر ابزار آلات را هدیه می دهد.
نفیس و فاخر
از جدیدترین هدایایی که این روزها بسیاری از صاحبان شرکت ها برای مشتریان و پرسنل خود هدیه می دهند در واقع صنایع دستی است. این مدل از هدایا زیبا و کم نظیر هستند و احساسات رضایمتندی مشتریان و پرسنل را بر می انگیزد و از طرفی تاثیرات قابل توجهی در رضایتمندی مشتریان و پرسنل دارد.
بهترین انواع هدایای تبلیغاتی چه ویژگی هایی دارند؟
از مهمترین پارامترهای تهیه انواع هدایای تبلیغاتی در واقع شناخت سلیقه مشتریان و پرسنل و همچنین مرتبط بودن آن با حوزه کاری است.
یکی از ویژگی های بهترین هدایای مناسب و کارآمد این است که از کیفیت خوبی برخوردار باشد. به طور مسلم اگر این هدایا کیفیت پایینی داشته باشند نه تنها رضایتمندی مشتریان را به دست نمی آورند از طرفی اعتبار برند شما را هم خدشه دار خواهد کرد که از این رو به نفع شما نخواهد بود.
به نحوه بسته بندی، شکل و طراحی جعبه بسته بندی هدایای تبلیغاتی توجه داشته باشید.
هدیه های تبلیغاتی نقش موثری در ایجاد ارتباط بین برند شما و مشتریان دارد به همین خاطر بهتر است در مناسبت هایی همون هدیه روز مادر، مدیران و روز پزشک و … بتوانید آن را هدیه دهید.
به این نکته دقت داشته باشید که این هدیه ها موجب رضایتمندی مشتریان و کارمندان از برند شما می شود بنابراین فرقی نمی کند که هدایای تبلیغاتی ارزان یا گران قیمت باشد. بنابراین مهمترین نکته این است که متناسب با حوزه کسب و کار شما باشد و اینکه بسته بندی آن بسیار جذاب و خلاقانه باشد.
در زمان انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی باید به دو شاه کلید اصلی یعنی متناسب بودن و خلاقیت توجه ویژه ای داشته باشید. این بدین معنی است که هدایای تبلیغاتی به حوزه کاری شما نزدیک باشد و در بسته بندی آن نیز خلاقیت های زیبا و جالبی به خرج بدهید.
بر روی بسته بندی هدایای تبلیغاتی درج نام تجاری، آرم مجموعه و تصویر لوگو اهمیت زیادی دارد میتوانید برندتان را با چاپ روی روبان علاوه بر تبلیغ شکیل تر جلوه دهید و هدایایتان را زیباتر کنید.
در زمان تهیه انواع هدایای تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟
در نظر گرفتن هدایای تبلیغاتی مناسب و همچنین کیفیت آن یکی از مهمترین نکاتی است که باید در زمان تهیه هدایای تبلیغاتی به آن توجه داشته باشید. از دیگر نکاتی که باید در این رابطه توجه داشته باشید عبارت اند از:
متناسب با سلیقه و نظر مشتریان باشد
بر روی بسته بندی هدیه های تبلیغاتی حتما نام برند یا لوگو درج شود تا هدایای شما همیشه ماندگار بماند.
با توجه به جنسیت مردانه و زنانه مشتریان خود هدیه ها را را تهیه کنید.
هدایای تبلیغاتی را در نظر بگیرید که دیگر رقبا چنین هدایای را به مشتریان خود نداده باشند.
برای اطلاعاتی که بر روی بسته بندی هدایایتان درج می شود دقت کنید کوتاه اما با معنی باشد.
از چه موارد دیگری می توان به عنوان انواع هدایای تبلیغاتی استفاده کرد؟
هدایا به منظور جذب مشتریان جدیدتر و همچنین حفظ مشتریان قدیمی تر به کار می رود. هدایای کاربردی شامل هر چیزی است که افراد به طور منظم می توانند از آن استفاده کنند.
انواع هدایای تبلیغاتی تنوع بسیار بالایی دارد و طبق تحقیقات به عمل آمده، شامل انواع کالای تبلیغاتی است که مشتریان می توانند از آن استفاده کنند.
از انواع هدایای تبلیغاتی می توان به پوشاک، اسباب بازی، جا کلیدی، لوازم رومیزی، کیف، پوشه های کنفرانس، سر رسید، تابلو ، تقویم و ظروف آشپزخانه را نام برد. هر کدام از این انواع هدایای تبلیغاتی دارای مزایای مختص به خود برای مشتریان هستند. در واقع شما ا اهدا کردن هدایا با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید.
از طرفی هدایای تبلیغاتی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی است که شما می توانید بازاریابی موثرتر و کم هزینه ای داشته باشید. بنابراین در تهیه این هدایای دقت زیادی داشته باشید چراکه به طور روزانه در معرض دید مشتریان است و با هر بار نگاه کردن به نام تجاری بر روی آن به یاد برند شما خواهند افتاد.
در زمان تهیه هدایای تبلیغاتی نباید افراط به خرج دهید بلکه می توانید هدایای کوچک و ارزان قیمتی و با کیفیت بالایی را تهیه کنید.
بنابراین شما برحسب سلیقه مشتریان و همچنین کسب و کار خود می توانید محصول مناسبی را برای مشتریان به عنوان هدیه انتخاب کنید. بنابراین با درست انتخاب کردن انواع هدایای تبلیغاتی مطمئنا سرمایه شما چندین برابر خواهد شد.
سخن پایانی
انواع هدایای تبلیغاتی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نقش موثری در حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدیدتر دارد. هر میزان هدایای تبلیغاتی و بسته بندی آن جذاب و خلاقانه تر باشد به طور مسلم تاثیر زیادی بر مشتریان خواهد گذاشت و بدین ترتیب موجب رضایتمندی آن ها می شود. در نهایت فروش بیشتری را از برند شما به همراه خواهد داشت.
در کل انواع هدایای تبلیغاتی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی عمل می کند و موجب جلب نظر مشتریان نیز می شود. هدایای تبلیغاتی انواع متنوعی دارند و البته موجب فروش بیشتر محصولات نیز می شوند به همین منظور صاحبان کسب و کار از این استراتژی به عنوان جذب مشتری و فروش بیشتر محصولات خود استفاده می کنند.
بنابراین در تهیه و همچنین بسته بندی آن باید ایده های جذاب و خلاقانه به کار ببرید.به ویژگی های هر کدام از انواع هدایای تبلیغاتی توجه داشته باشید تا بتوانید متناسب با آن هدایای تبلیغاتی مناسبی را انتخاب و به مشتریان وفادار خود ارائه دهید.