Search
Close this search box.

تاثیر سر رسید تبلیغاتی در برندینگ

تاثیر سر رسید تبلیغاتی در برندینگ هنوز هم با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعال در آن زیاد است به شکلی که صاحبان خدمات و کالاهای گوناگون هنوز هم ترجیح می دهند از این روش برای شناساندن کالاها یا خدمات خود به مشتریان استفاده کنند. طراحی و ارائه یک سررسید زیبا و خلاقانه می تواند تاثیری ماندگار در ذهن مشتریان داشته باشد.

اگر هدف و استراتژی بازاریابی ایجاد ارتباط محکم و دلپذیر با مشتری باشد طراحی و ارائه یک سررسید با کیفیت علاوه بر آنکه می تواند راهکاری مطلوب برای پاسخگویی به این استراتژی باشد می تواند ارتباطی ماندگار و موثر با مخاطب برقرار نماید. به شکلی که این ارتباط نزدیک و روزمره مخاطب با سررسید باعث ارتباط ذهنی او با برندینگ مورد نظر شود.

 چرا سر رسید تبلیغاتی می تواند در معرفی برندینگ موثر باشد؟

چاپ و ارائه سر رسید تبلیغاتی یک رسم قدیمی و استراتژی مناسب برای بازاریابی و معرفی کالاها یا خدمات خاص است که جایگاه ویژه  و تاثیر گذاری  در میان افراد جامعه دارد.

معرفی کالاها یا خدمات مختلف در قالب سر رسید تبلیغاتی یک ایده و هدیه خوب سازمانی است که می تواند در معرفی کالاها و خدمات برای اقشار و طیف های مختلف جامعه موثر باشد.

از ویژگی های موثر سر رسید تبلیغاتی که باعث استمرار استفاده از آن می شود نقش کاربردی این وسیله برای آگاهی از تقویم و سالنامه یا درج مطالب روزمره در آن است. در ادامه به برخی از ویژگی ها و مزایای سر رسید تبلیغاتی که می تواند در معرفی برندینگ موثر باشد پرداخته می شود.

نقش کاربردی و استفاده ابزاری از سر رسید تبلیغاتی

یکی از ویژگی ها و مزایای سر رسید تبلیغاتی که می تواند در معرفی برندینگ موثر باشد نقش کاربردی و استفاده ابزاری از سر رسید تبلیغاتی است به این معنا که فرد دارنده سر رسید تبلیغاتی در تمام طول سال با توجه به گردش ایام می تواند به طور منظم از سر رسید استفاده کند و استفاده منظم از سر رسید باعث می شود که برندینگ معرفی شده در آن در معرض دید و توجه فرد استفاده کننده باشد.

به عبارت دیگر کسی که سر رسید تبلیغاتی را در اختیار دارد هر گاه از سر رسید تبلیغاتی برای یادداشت برداری، تنظیم قرار های ملاقات، نگاه اجمالی به برنامه روزانه، بررسی تعطیلات برای آگاهی از روزهای خاص ایام هفته، ماه و سال استفاده کند برند مورد نظر را به صورت ناخودآگاه مشاهده کرده و استمرار این امر باعث نفوذ برند مورد نظر به ضمیر ناخودآگاه شخص استفاده کننده از سر رسید می شود.

ایجاد ارتباط دیداری موثر برندینگ با مشتری به دلیل استفاده مستمر و طولانی مدت از آن

از دیگر ویژگی های سر رسید تبلیغاتی و تاثیر آن بر روی افکار عمومی، ایجاد ارتباط دیداری موثر برندینگ با مشتری به دلیل استفاده مستمر و طولانی مدت از سر رسید تبلیغاتی است.

به این معنا که دارنده سررسید به دلیل کاربردی بودن سر رسید تبلیغاتی در یک دوره زمانی نسبتا بلند مدت از آن استفاده می کند و نکته مهم در این زمینه که باعث تاثیرگذاری آن بر روی بیننده می شود ایجاد ارتباط دیداری موثر و استفاده مستمر از آن است.

خیلی از تبلیغات چاپی پس از آنکه به دست افراد مختلف داده می شود در یک فاصله زمانی تقریباً کوتاه مدت دور انداخته شده به کاغذهای بلا استفاده و دور ریز تبدیل می شوند اما نکته مهم در مورد سررسید های تبلیغاتی که از آن ها برای معرفی برندینگ های مختلف استفاده می شود آن است دور ریز نیستند و مخاطب می تواند از آنها به عنوان وسایل کاربردی در یک فاصله زمانی بلند مدت استفاده کند.

انواع کارت ویزیت یا کاتالوگ های تبلیغاتی و حتی تبلیغات تلویزیونی هرچند از کیفیت بالای برخوردار باشند در یک فاصله زمانی کوتاه مدت ذهن مخاطب را مشغول می کنند و پس از یک دوره زمانی کوتاه ممکن است به فراموشی سپرده شوند.

اما استفاده از سر رسید تبلیغاتی برای معرفی یک برندینگ شرایطی برای صاحب آن فراهم می کند که بتواند یادداشت های روزانه خود را بر اساس تقویم در آن ثبت کرده و به صورت مستمر از آن استفاده کند.

ارتقاء احساس وفا داری

یکی دیگر از مزایا و ویژگی های قابل توجه و تاثیرگذار سررسید تبلیغاتی در برندینگ ایجاد احساس وفا داری در مخاطب و ارتقاء این احساس در فاصله زمانی بلند مدت است.

خیلی از افراد اشکال مختلف تبلیغات چاپی در قالب سررسید  با ظاهر زیبا و شکیل را دوست دارند و خواهان به دست آوردن یک چنین ابزارهایی برای استفاده و درج مطالب روزانه در آنها هستند. طراحی و چاپ سررسید های تبلیغاتی به صورت مستمر و سالیانه می تواند ابزاری مناسب برای تقویت حس وفا داری و ارتقاء آن در افراد مخاطب باشد.

چون هم فرد مخاطب به طور مستمر در یک دوره طولانی یک ساله از سر رسید تبلیغاتی برندینگ استفاده می کند و در صورت مناسب بودن کیفیت سر رسید، در انتظار به دست آوردن سررسید جدید در پایان سال روز شماری می کند که این امر باعث نفوذ برندینگ مورد نظر در ضمیر ناخودآگاه گروه های هدف و افزایش مخاطبان برندینگ مورد نظر می شود.

ایجاد احساس ماندگار در مخاطب

یکی دیگر از مزایا و ویژگی های استفاده از سررسید تبلیغاتی برای معرفی برندینگ خاص ایجاد احساس ماندگاری در گروه های هدف و افراد مخاطب است.

به این معنا که یک سررسید زیبا با طراحی خلاقانه نه تنها به ماندگاری یک برند خاص در ذهن مشتری و مخاطب کمک می کند بلکه باعث ایجاد ارتباط دلپذیر و مستمر با مخاطب می شود که این امر به عنوان یک هدف کاربردی و موثر در استراتژی بازاریابی شناخته می شود.

چاپ سررسید با کیفیت و زیبا می تواند یک ابزار مناسب برای افزایش دامنه ارتباط ماندگار بین یک برندینگ خاص و مشتری یا مخاطب باشد به شکلی که مشتری یا مخاطب زمانی که به دنبال یک کالا یا خدمات خاص است بیشتر از ضمیر ناخودآگاه خود برای انتخاب نهایی استفاده کند.

تقویت احساس پاداش در مخاطب و مشتری

تقویت احساس پاداش در مخاطب و مشتری یکی دیگر از مزایا و ویژگی های خاص استفاده از سررسید تبلیغاتی در برندینگ است.

به این معنا که سررسید تبلیغاتی عموماً به صورت هدیه به مشتریان یا افراد مخاطب داده می شود و این حس در مخاطب یا مشتری تقویت می شود که فروشنده یا صاحب برندینگ در قبال خرید و استفاده از کالاها یا خدمات خاص این هدیه را به مخاطب می دهد.

ارائه هدیه در قالب سررسید تبلیغاتی علاوه بر آنکه باعث خوشحالی مخاطب و مشتریان می شود آن ها را برای مراجعه و خرید کالاها یا خدمات خاص از برندینگ مورد نظر و گرفتن پاداش یا هدیه ترغیب می کند که این امر باعث افزایش فروش و معرفی یک کالا و خدمات در گروه های هدف و مخاطب می شود.

برای تاثیرگذار بودن سررسید تبلیغاتی در برندینگ باید به چه نکاتی توجه شود؟

برای تاثیرگذار بودن سررسید تبلیغاتی در برندینگ باید به یک سری نکات مثل چگونگی طراحی، ابعاد و اندازه سررسید، طراحی صفحات داخلی سررسید، جلد سررسید، صحافی سررسید، چاپ لوگو در سر رسید، جنس کاغذ سر رسید و غیره به شکل اصولی و درست توجه شود تا تاثیر سررسید تبلیغاتی در برندینگ قابل اعتبار سنجی باشد.

ابعاد و اندازه سررسید یا قطع آن

ابعاد و اندازه سررسید یا قطع آن یکی از نکات مهم و تاثیرگذار در طراحی و چاپ این نوع ابزار تبلیغاتی است یعنی طراح و سفارش دهنده سررسید تبلیغاتی باید با توجه به نیازهای روزانه مخاطب و  میزان تاثیر سر رسید تبلیغاتی در  برندینگ نسبت به انتخاب ابعاد و اندازه سررسید اقدام کند.

به بیان ساده سفارش دهنده سررسید تبلیغاتی با توجه به  استفاده از سررسید تبلیغاتی و میزان تاثیرگذاری آن  در مخاطب، می تواند ابعاد آن را در اندازه A4 انتخاب نماید و اگر استفاده از سررسید بیشتر در قالب یادداشت برداری کوتاه و استفاده از تقویم آن باشد باید اندازه آن در ابعاد کوچک و جیبی تعیین و چاپ شود.

ابعاد روتین سر رسید در قالب های سر رسید وزیری با ابعاد 17*24 سانتیمتر، رقعی با ابعاد 15*21 سانتیمتر، اروپایی با ابعاد 12*21 سانتیمتر، خشتی با ابعاد متنوع، پالتویی با ابعاد 10*17 سانتیمتر و سر رسید رحلی در ابعاد متفاوت عرضه می شود که هر کس با توجه به نیاز و گروه های مخاطب خود  می تواند نوع مناسب آن را انتخاب می کند.

طراحی صفحات داخلی سررسید

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام استفاده از سررسید به عنوان یک عامل تاثیرگذار در برندینگ باید مورد توجه قرار گیرد طراحی صفحات داخلی آن است.

به این معنا که صفحات داخلی سررسید های تبلیغاتی معمولاً بر اساس سررسید یک روزه، سررسید دو روزه، سررسید هفتگی، سررسید ماهانه، سررسید دستیار یا مهندسی چاپ می شوند. به شکلی که سبک طراحی داخلی صفحات و چگونگی قالب بندی  آن ها می تواند در معرفی ویژگی ها و مشخصات برندینگ مورد نظر تاثیرگذار باشد.

جلد سررسید

جلد سررسید از نظر جنس و نوع طراحی می تواند یک عامل تاثیرگذار در جلب توجه مخاطب و مشتری باشد. تاثیر سر رسید تبلیغاتی در برندینگ زمانی خودش را نشان می دهد که همه جوانب کار سنجیده شده باشد.

جلد سررسید یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در جلب توجه مخاطب و بیننده است که در طراحی و عرضه انواع سررسید می تواند نقش مهم و قابل توجهی داشته باشد.

از جمله جلد سررسید های مقبول و مورد استفاده می توان به مواردی مثل سررسید سلفون، جلد چرمی، جلد گالینگور و جلد برجسته اشاره کرد.

صحافی سررسید

صحافی سررسید یکی از نکات مهم در طراحی و چاپ یک سررسید با کیفیت است به این معنا که هرچه صحافی و صفحه بندی سررسید از کیفیت بهتری برخوردار باشد عمر آن طولانی تر  شده و مخاطب دوره زمانی بیشتری را می تواند از آن استفاده کند.

عمر طولانی سررسید و استفاده طولانی مدت مخاطب از آن یکی از عوامل مهم در تاثیر سر رسید تبلیغاتی در  برندینگ  های مختلف است چون کیفیت مناسب صحافی سررسید می تواند به صورت ناخودآگاه این امر را به مخاطب القا کند که کالا یا خدمات معرفی شده در قالب برندینگ از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و مخاطب می تواند به کالا یا خدمات معرفی شده اعتماد کند.

از جمله رایج ترین صحافی سررسید ها می توان به دو نوع ته دوخت و فنری اشاره کرد که هر کس با توجه به نیاز خود می تواند نوع مناسب آن را انتخاب کند.

چاپ لوگو در سر رسید

چاپ لوگو در سر رسید یکی دیگر از نکات مهم  و کلیدی است که باعث افزایش  تاثیر سر رسید تبلیغاتی در  برندینگ می شود.

به بیان دیگر هدف از چاپ سر رسید تبلیغاتی یقیناً معرفی یک برند خدمات یا کالا و ویژگی های آن است به این معنا که هرچه کیفیت و چگونگی نمایش لگو برندینگ از شرایط بهتری برخوردار باشد بهتر می تواند بیننده را تحت تاثیر قرار دهد.این روش تبلیغاتی دقیقا مانند چاپ لوگو روی روبان میباشد که هدفش همان معرفی برند است .

از جمله روش های چاپ لوگو در سر رسید می توان به مواردی مانند لیزر مستقیم لوگو بر روی جلد، استفاده از پلاک فلزی، پلاک مولتی استایل، حک داغی، چاپ طلا کوب و نقره کوب اشاره کرد.

جنس کاغذ سررسید

جنس کاغذ سر رسید تبلیغاتی یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار در چاپ سر رسید است به شکلی که می تواند تاثیر سر رسید تبلیغاتی در برندینگ را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

هرچه کاغذ انتخاب شده برای استفاده در سر رسید تبلیغاتی و درج مطالب مختلف یا معرفی برندینگ مورد نظر از شرایط بهتری برخوردار باشد بهتر می تواند بیننده را جذب کند. معمولا از کاغذ تحریر یا کاغذ گلاسه در  انواع سر رسید تبلیغاتی یا سالنامه تبلیغاتی استفاده می شود.

اما باید به این نکته توجه داشت که نوع کشور یا شرکت تولید کننده این نوع کاغذها در کیفیت آنها بسیار تاثیرگذار است به شکلی که کاغذهای کشور اندونزی از کیفیت بهتری برای تولید سررسید برخوردار هستند و کاغذهای تولید شده در کشور چین از نظر کیفیت در شرایط بسیار پایینی قرار دارند.

سخن پایانی

تاثیر سر رسید تبلیغاتی در برندینگ یک عامل مهم و پذیرفته شده از سوی کارشناسان اقتصادی است به شکلی که با توجه به گسترش فضای مجازی و کانال های اجتماعی فعال در این عرصه هنوز هم سر رسید تبلیغاتی یک عامل مهم و تاثیرگذار در معرفی انواع برندینگ محسوب می شوند.

 سر رسید تبلیغاتی با داشتن سابقه طولانی یک عامل تاثیرگذار و مهم برای معرفی کالاها و خدمات مختلف می باشد. سابقه طولانی استفاده از سر رسید تبلیغاتی در برندینگ آن را به یک عامل مهم و تاثیرگذار در حافظه ناخودآگاه مخاطبان تبدیل کرده است.

به شکلی که مخاطب یا مشتری کالاها و خدمات مختلف ترجیح می دهند از آن ها  برای شناخت و خرید کالاها و خدمات مختلف استفاده کنند لذا صاحبان حرف و مشاغل مختلف ترجیح می دهند از این روش برای معرفی کالا و خدمات خود استفاده کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button
×