Search
Close this search box.

هدایای تبلیغاتی خلاقانه

هدایای تبلیغاتی خلاقانه ابزارهایی هستند مناسب و ماندگار  که از آن ها برای معرفی  برندهای مختلف یا کالا های خاص استفاده می شود.

این گونه ابزارهای تبلیغاتی اگر از لحاظ  طراحی ظاهری و کیفیت در شرایط خوبی قرار  داشته باشند می توانند برای مدت طولانی در ذهن مخاطب باقی مانده و توجه او را برای خرید به سوی خود جلب کنند.

همچنین هدایای تبلیغاتی اگر کاربردی باشند دارنده آن در حین فعالیت های روزانه مدام با آن در ارتباط است که این استفاده روزمره باعث می شود دیگران هم در حین کار و فعالیت روزانه فرد، آنها را در کنار  او مشاهده کرده و برای خرید یا بررسی آن کالا یا برند کنجکاو شوند.

تولید کنندگان یا عرضه کنندگان کالاها و برندهای مختلف برای آنکه بتوانند برند خود را برای مخاطبان ارزشمند جلوه دهند بهتر است به صورت دوره ای یا در فاصله های زمانی مشخص هدایای با کیفیت و ماندگاری را که نشان دهنده آن برند خاص باشد تهیه کرده و در اختیار مخاطبان قرار دهند.

همچنین آنها می توانند با چاپ روبان یا چاپ روی روبان برند خود را هک کنند و هدایاهای تبلیغاتی خود را برای مخاطبان خود ارسال کنند.

 

ویژگی های هدایای تبلیغاتی خلاقانه
ویژگی های هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی خلاقانه چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

هدایای تبلیغاتی خلاقانه برای آنکه از تاثیرگذاری لازم در مخاطب برخوردار باشند و بتوانند به سرعت او را جذب کنند باید یک سری ویژگی ها و آبشن های خاص  از نظر کیفیت و زیبایی ظاهری داشته باشند تا علاوه بر جذب مخاطب به سوی خود، کاربردی بودن ها هم مزیت بر علت شود و مخاطب بتواند به صورت روزانه از آن استفاده کند.

به شکلی که در یک فاصله زمانی کوتاه هدایای تبلیغاتی خلاقانه بتوانند پیام دعوت به خرید تولید کننده یا عرضه کننده را به مشتری منتقل کنند.

ایده های نو و خلاقانه اگر به شکل مدیریت شده در قالب هدایای تبلیغاتی خلاقانه متمرکز شوند می توانند دریچه های جدیدی  از رونق در کسب و کارهای مختلف را برای تولید کننده یا عرضه کننده  مختلف ایجاد نماید. در ادامه برخی از ویژگی های هدایای تبلیغاتی خلاقانه به صورت مختصر اشاره می شود.

کاربردی بودن هدایا

از ویژگی های مهم و کلیدی در هدایای تبلیغاتی خلاقانه کاربردی بودن این گونه هدایا است به این معنا که این گونه هدایا باید علاوه بر جلوه های دیداری مناسب کاربردی باشد یعنی مخاطب به صورت خواسته یا ناخواسته بتواند از آن در فعالیت های روزانه خود استفاده نماید.

هدایای تبلیغاتی اگر کاربردی نباشند و مخاطب نتواند به صورت روزمره از آنها استفاده کند نه تنها تاثیری در جلب توجه او ندارند بلکه مخاطب پس از دریافت آن، تمایلی به نگهداری از آن  ندارد و آن را در گوشه ای رها می کند.

همچنین عدم توجه  به اینگونه وسایل در بلند مدت آن را به ابزار و وسیله ای اضافه یا زائده در فضاهای مختلف اداری یا مسکونی تبدیل می شود.

به عبارت ساده هدایای تبلیغاتی خلاقانه ای که علاوه بر زیبایی ظاهری دارای ویژگی های کاربردی متناسب با  شرایط زندگی عموم افراد جامعه هستند  نقش موثری می توانند در برقراری ارتباط گسترده و عمیق با مشتری داشته باشند و آن ها را به سرعت به سمت خود برای خرید جلب نمایند.

ماندگاری هدایای تبلیغاتی خلاقانه

ماندگاری هدایای تبلیغاتی خلاقانه یکی دیگر از ویژگی های این گونه ابزارهای تبلیغاتی است به این معنا که شکل و شمایل و یا ظاهر هدیه تبلیغاتی باید طوری طراحی شود که با اولین نگاه مخاطب در ذهن او باقی مانده و او را به سوی خود جلب کند.

به عبارت ساده برای آنکه ماندگاری هدایای تبلیغاتی در ذهن مخاطب افزایش پیدا کند و صاحبان کسب و کارهای مختلف بتوانند کالا یا برند خود در ذهن بیننده ارزشمند جلوه دهند، باید سعی کنند که هدایای با کیفیت و کاربردی را طراحی کرده و در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

حتی اگر تهیه و عرضه هدایای تبلیغاتی خلاقانه برای تولید کننده یا عرضه کننده این گونه محصولات هزینه بر باشد نباید اینگونه هزینه های اضافه، باعث رویگردانی آن ها از این روش برای تبلیغ و جذب مشتری گردد. چون جذب مخاطب به صورت خود به خود باعث افزایش فروش و جبران هزینه های اضافه می شود.

یکی از هدایای تبلیغاتی که در اکثر مواقع به همراه دیگر هدایای تبلیغاتی اهدا می شود بند آویز گردنی است و به همراه آن کارت آویز گردنی داده می شود که برای افزایش ماندگاری آن از طلق کارت آویز برای آن طراحی شده است و باعث می شود در طولانی مدت کارت صدمه نبیند.

ماندگاری هدایای تبلیغاتی خلاقانه
ماندگاری هدایای تبلیغاتی

جدید بودن هدایای تبلیغاتی خلاقانه

از دیگر ویژگی های مهم و کلیدی در هدایای تبلیغاتی خلاقانه جدید بودن این گونه هدایا است به عبارت دیگر هدایای تبلیغاتی هرچه جدیدتر و غیر تکراری تر باشند بهتر مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و توجه او را به سوی خود جلب می کنند.

هدایای کمتر دیده شده نفوذ بیشتری برای جذب مخاطب دارند. اگر این هدایا کاربردی باشند این نفوذ و تاثیرگذاری بیشتر می شود.

از جمله هدایای تبلیغاتی خلاقانه جدیدی که می توانند تاثیرگذاری قابل توجهی در مخاطبان داشته باشند می توان به ست های هدیه مدیریتی، هدایای نفیس و هدایای دیجیتال اشاره کرد که در نوع خود جدید بوده و از تاثیرگذاری مناسبی برخوردار هستند.

خاص بودن هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خاص بودن یکی دیگر از ویژگی های مهم و تعیین کننده در هدایای تبلیغاتی خلاقانه است به عبارت ساده خاص بودن این گونه هدایا باعث متمایز شدن آنها از سایر هدایا شده و جذب مخاطب را افزایش می دهد.

هرچه هدیه تبلیغاتی خلاقانه از شرایط خاص و ویژه ای برخوردار باشد بهتر می تواند مخاطب را برای خرید تحت تاثیر قرار دهد.

برای خلاقانه بودن هدایای تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه شود؟

معمولا هدایای تبلیغاتی خلاقانه هستند که بیشترین تاثیر را در کوتاه ترین زمان ممکن بر روی مخاطب داشته باشند. به عبارت ساده هرچه  کیفیت طراحی هدایای تبلیغاتی بیشتر باشد بهتر می توان عنوان خلاقانه و خاص بودن را به آن اطلاق نمود.

از دیگر نکاتی که به خلاقانه بودن هدایای تبلیغاتی کمک می کند ویژه و خاص بودن آنها است به این معنا که مخاطب نتواند مثل این هدایا را در جاهای مختلف به صورت گسترده مشاهده کند.

همچنین کوچک و کاربردی بودن هدایای تبلیغاتی از دیگر نشانه های خلاقانه بودن اینگونه هدایا است چون در عین کوچک و جمع و جور بودن کاربر یا مخاطب به راحتی می تواند  از آن در کارهای روزمره خود استفاده کند و همین ویژگی باعث می شود هدیه تبلیغاتی به صورت روزمره و مکرر قابل مشاهده باشد.

همین قابل مشاهده بودن روزمره هدیه تبلیغاتی می تواند باعث مقبولیت آن در نظر مخاطب و دیگران شود. از دیگر نکاتی که باعث خلاقانه و به روز بودن هدایای تبلیغاتی می شود لوکس و مدرن بودن آنها است به این معنا که مخاطبان خاص پسند بخصوص نسل جوان با سرعت  بیشتری ارتباط برقرار کرده و به آنها علاقمند می شوند.

از دیگر نکات مهم و کلیدی که در ارتباط با خلاقانه بودن هدایای تبلیغاتی می بایست به وسیله سفارش دهندگان مورد توجه قرار گیرد کیفیت و زیبایی ظاهری این گونه ابزارها است به این معنا که تهیه کننده یا سفارش دهنده این گونه هدایا نباید کیفیت و زیبایی ظاهری آن را فدای کمیت یا قیمت پایین آن کند چون ممکن است باعث پایین آمدن ارزش و اعتبار هدیه تبلیغاتی و بی اثر شدن آن شود.

همچنین در هنگام تهیه یا سفارش هدایای تبلیغاتی نباید قیمت آنها ملاک و معیار پایه باشد چون کیفیت، کارایی و زیبایی ظاهری آنها برای موفقیت در جذب مشتری باید در اولویت باشد.

خاص بودن هدایای تبلیغاتی خلاقانه
خاص بودن هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی خلاقانه چه  مزیت هایی  می تواند برای سفارش دهنده و مخاطب داشته باشد؟

از جمله مزیت های هدایای تبلیغاتی خلاقانه داشتن ظاهر زیبا و لوکس آن ها است به شکلی که این زیبایی ظاهری بتواند حس خوبی را در مخاطب ایجاد کند.

به عبارت ساده حس خوب ایجاد شده در مخاطب پس از گرفتن هدیه تبلیغاتی از یک برند خاص باعث می شود که فرد گیرنده هدیه، برند مورد نظر را به دوستان و آشنایان خود معرفی کرده و آنها را تشویق به خرید از آن برند کند که این امر باعث بالا رفتن فروش می شود.

از دیگر مزایای هدایای تبلیغاتی خلاقانه، کاربردی و در معرض دید بودن آنها است به این معنا که مخاطب از این گونه ابزار تبلیغاتی به صورت روزمره استفاده کند به شکلی که استفاده روزمره از آن ها باعث نقش بستن نام و برند مورد نظر در ذهن فرد مخاطب و اطرافیان  او می شود که این امر باعث جلب توجه آنها به کالای مورد نظر می گردد.

سخن پایانی

هدایای تبلیغاتی خلاقانه ابزارهای جدیدی برای معرفی کالاها و خدمات مختلف هستند به شکلی که اگر از طراحی و جذابیت مناسبی برخوردار باشد می تواند تاثیر عمیقی  و قابل توجهی در مخاطب بر جای گذاشته و او را تشویق به خرید کالای مورد نظر یا معرفی آن به دیگران کنند.

از ویژگی های مهم و کلیدی هدایای تبلیغاتی خلاقانه می توان به مواردی مانند کاربردی بودن، ماندگاری و طول عمر نسبتاً بالا، خاص و ویژه بودن یا لوکس و جدید بودن آن ها اشاره کرد.

به عبارت ساده هرچه هدایای تبلیغاتی خلاقانه از لحاظ کمیت و کیفیت در شرایط مناسب تری قرار داشته باشد بهتر می تواند بر مخاطب نفوذ کرده و او را وادار به خرید از برند مورد نظر یا تبلیغ آن به دیگران کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button
×