Search
Close this search box.

روش های تبلیغاتی برند

به طور مسلم هدف از روش های تبلیغاتی برای یک برند در واقع افزایش اعتبار آن برند و شناخته شدن آن نسبت به دیگر رقبا است. از طرفی تبلیغات سه هدف مهم و اساسی دارد.

اولین و در عین حال مهمترین هدف تبلیغات در کسب و کارهایی که تازه شروع به کار کرده اند این است که با استفاده از تبلیغات بتوان کسب و کار آن ها را معرفی کرد.

هدف دوم تبلیغات نیز این است که مخاطبین را ترغیب به خرید یا استفاده از خدمات برند مورد نظر کنید که البته در رسانه های مختلف می توان این تبلیغات را به طور موثر انجام داد.

البته یکی از مهمترین ویژگی این نوع تبلیغات این است که به صورت حرفه ای انجام شود تا بتوان با استفاده از آن مخاطبین زیادی را جذب خرید از برند کرد. سومین هدف از تبلیغات نیز یادآوری و تکرار برند در فکر و ذهن مخاطبین است.

بنابراین با معرفی برند می توان با بکار بردن هدف دوم و سوم به صورت برنامه ریزی شده جلو رفت و با چندین بار تکرار مخاطبین را ترغیب به خرید از برند کرد.

 

مزیت های بکار بردن روش های تبلیغاتی

روش های تبلیغاتی موجب جذب مخاطبین زیاد به سمت برند مورد نظر می شود در نتیجه تقاضا برای خرید محصولات و خدمات از برند به مراتب افزایش می یابد و در عین حال در اثر فروش بالا، برند مورد نظر به در آمد بالایی نیز نسبت به رقبای خود خواهید رسید.

اما مزیت استفاده از روش های تبلیغاتی تنها در این جا خلاصه نمی شود بلکه مزیت هایی دیگری نیز دارد که عبارت اند از:

 

  • آگاهی و شناخت از برند را افزایش می دهد.
  • اعتماد مشتریان و مخاطبان را جلب خواهد کرد.
  • مخاطبین زیادی متقاعد به خرید از برند می شوند.
  • بازخورد برند افزایش می یابد.
  • وفاداری برند را افزایش خواهد داد.
  • محصولات و خدمات با کیفیت بهتری عرضه خواهند شد.
  • فرصت های یشتری برای توسعه برند و همکاری با ارتباط با برندهای دیگر ایجاد خواهد شد.
  • سود برند نیز با آفزایش در آمد به مراتب افزایش خواهد یافت.

 

روش های تبلیغ برند

روش های تبلیغاتی برند با داشتن چنین مزیت های قابل توجهی از مهمترین عوامل موفقیت در بازاریابی محسوب می شود.

البته برای تبلیغات برند، روش های متفاوتی وجود دارد که می توان با بکار بردن هر کدام برند مورد نظر را به بهترین شکل معرفی کرد و در نهایت با جذب و افزایش مخاطبان مشتریان به سود بالایی دست یافت.

با این حال در ادامه قصد داریم شما را با برخی از روش های تبلیغاتی برند آشنا کنیم. بنابراین با توجه به برند خود می توانید هر کدام از روش تبلیغاتی زیر را به کار ببرید.

روش های تبلیغاتی چاپ روی روبان
روش های تبلیغاتی

 

همان طور که بیان کردیم انواع متنوعی از روش های تبلیغاتی برند وجود دارد برای مثال شما با چاپ روی روبان میتوانید برند مورد نظرتونو کاملا شفاف و واضح تبلیغ کنید.

 

همچنین از روش های تبلیغاتی برند نظیر مواردی همچون تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات محتوایی و… می باشد میتوانید استفاده کنید  که در ادامه به شرح هر کدام به طور جداگانه خواهیم پرداخت تا نسبت به هر کدام شناخت بیشتری داشته باشید.

تبلیغات تلویزیونی

با دیدن برنامه های تلویزیونی به طور حتم متوجه تبلیغات های زیادی هستید که هر کدام از برندها به شکل محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل تبلیغ می کنند.

بله همین طور است تبلیغات تلویزیون یکی از تاثیر گذارترین روش تبلیغاتی برای معرفی برند و ارائه محصولات و خدمات مورد نظر است. شما از طریق این روش تبلیغاتی به راحتی می توانید به مخاطبان زیادی دسترسی داشته باشید و برند خود را به عموم معرفی کنید.

کیفیت محصولات و خدمات از نظر مشتریان حائز اهمیت است که با توجه به این امر در روش تبلیغات تلویزیون می توانید کیفیت محصولات خود را نیز به نمایش بگذارید تا مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات شما اطمینان یابند که در نتیجه موجب جذب مخاطبین و مشتریان زیادی به سمت برند شما می شود.

تبلیغات با تلویزیون
تلویزیون یکی از روش های تبلیغاتی

 

تبلیغات رادیویی

در کنار تبلیغات تلویزیون، تبلیغات رادیویی نیز یکی از تاثیر گذارترین روش تبلیغاتی محسوب می شود که از این طریق شما می توانید به عموم مردم دسترسی داشته باشید. شما با استفاده از این روش تبلیغاتی می توانید با افراد زیادی در ارتباط باشید و به بهترین شکل برند خود را معرفی کنید.

تبلیغات اینترنتی

این روزها با پیشرفت تکنولوژی ها همه کارها را به بهترین شکل در کمترین زمان انجام می شود. در واقع شما با تبلیغات در شبکه های اجتماعی و وب سایت های مختلف و همچنین تبلیغ در گوگل می توانید برند خود را به افراد زیادی معرفی کنید.

شما با استفاده از این روش می توانید محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل معرفی کنید تا مخاطبین و مشتریان زیادی با خواندن ویژگی ها و مقایسه کردن محصولات و خدمات شما بتوانند جذب برند شما شوند.

تبلیغات به صورت مستقیم

تبلیغات به روش مستیقیم نیز یکی دیگر از روش های تبلیغاتی برند است که در معرفی برند بسیار تاثیر گذار است. از روش تبلیغاتی به صورت مستقیم می توان پوسترها، بروشورها، تماس تلفنی و ارسال پست الکترونیکی را نام برد.

تبلیغات محتوایی

این روزها تولید محتوا نیز به عنوان یکی از روش های تبلیغاتی برند به کار می رود که نمی توان تاثیرات بالقوه آن را در معرفی برند نادیده گرفت.

شما برای استفاده از این روش تبلیغاتی می توانید به افراد حرفه ای و ار بلد در زمینه تولید محتوا سفارش دهید. تبلیغات محتوایی در برگیرنده پادکست ها، ویدئوها و مقالات است.

تبلیغات در رویدادها

با حضور یافتن در رویدادها و نمایشگاه های مختلف هم می توانید برند خود را به بهترین شکل معرفی کنید. خاطر نشان می کنیم که این روش تبلیغاتی برند بسیار در معرفی برند شما موثر خواهد بود.

شما با بکار بردن فیلم های تبلیغاتی ، تابلوهای تبلیغاتی و همچنین برندهای تبلیغاتی در برخی از نقاط مختلف برگزاری می توانید محصولات و خدماتی خود را معرفی کنید.

البته برای نتیجه گیری بهتر در این روش تبلیغاتی بهتر است نمونه ای از محصولات خودرا به صرت رایگان در بین شرکت کنندگان نمایشگاه توزیع کنید. البته اگر برند شما خدماتی است هم می توانید کارت های تخفیف بین شرکت کنندگان توزیع کنید تا بدین وسیله مخاطبان زیادی را جذب برند خود کنید.

تبلیغات پیام کوتاه

همان طور که از نام این روش تبلیغاتی مشخص است شما می توانید به بهترین و ساده ترین شکل برند خود را معرفی کنید و از این طریق مخاطبان و مشتریان زیادی را جذب کنید.

بنابراین در بکار گرفتن این روش تبلیغاتی تنها کافی است که با گوشی که در دست دارید لیستی از شماره تلفن های مختلف از خریداران را در اختیار داشته باشید و به تک تک آنها پیام کوتاه ارسال کنید و در قالب یک پیام کوتاه محصولات و خدمات خود را معرفی کنید.

به عنوان مقال اگر شما یک فروشگاه لوازم خانگی را در اختیار دارید می توانید لیستی از شماره تلفن خریدارانی که به فروشگاه می آیند را نگهداری کرده و در موقع نیاز بتوانید با ارسال پیام کوتاه محصولات جدیدی که وارد فروشگاه کرده اید را برای آن ها ارسال کنید.

تبلیغات اجتماعی

یکی از مهمترین روش تبلیغاتی موثر در معرفی برند، تبلیغات اجتماعی است که از این طریق شما می توانید به مخاطبان زیادی دسترسی داشته باشیدو با تولید و ایجاد محتوای جذاب و بکار برن استراتژی های مناسب بتوانید برند خود را به عموم معرفی کنید.
تبلیغات در محیط های بیرون از منزل
در این روش تبلیغاتی می توانید در مواقعی که در خیابان، اتوبوس یا تاکسی هستید از طریق بروش های مختلف و دادن آن به افراد برند خود را معرفی کنید.

تبلیغات تفریحی

این روش تبلیغاتی بسیار جذاب و خلاقانه است. شما در تبلیغات تلویزیون و اینترنتی می توانید با بکار بردن ویدئوهای کمدی و خنده دار از محصولات و خدمات می توانید از این طریق با مخاطبین ارتباط برقرار کرده و برند خود را به صورت تبلیغات تفریحی معرفی کنید. این نوع تبلیغات موجب ماندگاری خدمات و محصولات شما در ذهن و فکر مخاطبین و مشتریان می شود.

تبلیغات در یکی از رسانه های مجازی

تبلیغات در رسانه های مجازی
روش های تبلیغاتی مجازی

 

این روزها شاهد تبلیغات زیادی در رسانه های اجتماعی هستیم که به نوعی محصولات و خدمات خود را در رسانه های اجتماعی با هر ترفندی تبلیغ می کنند.

بنابراین استفاده از رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیسبوک و توییتر این روزها بسیار رایج شده است.شما با بکار بردن یکی از این روش های تبلیغاتی می توانید با مخاطبین زیادی در ارتباط باشید و بدین شکل در قلب فیلم یا تصویر محصولات و خدمات خود را معرفی کنید.

سخن پایانی

این روزها نباید قدرت تبلیغات را در معرفی برند دست کم بگیرید. هدف از تبلیغات برای یک برند در واقع افزایش اعتبار یک برند و شناخته شدن آن نسبت به دیگر رقبا است.

از طرفی تبلیغات موثر و کار آمد موجب فروش بالای محصولات نیز می شود و تحول بسیار عظیمی را در زمینه فروش به وجود می آورد.

همان طور که بیان کردیم انواع متنوعی از روش های تبلیغاتی برند وجود دارد که می توان با بکار بردن هر کدام از این روش های تبلیغاتی برند خود را به بهترین شکل معرفی کنید تا از این طریق مخاطبین و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

روش های تبلیغاتی موجب جذب مخاطبین زیاد به سمت برند مورد نظر می شود در نتیجه تقاضا برای خرید محصولات و خدمات از برند به مراتب افزایش می یابد و در عین حال در اثر فروش بالا، برند مورد نظر به در آمد بالایی نیز نسبت به رقبای خود خواهید رسید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button
×