یکی از بهترین روش هایی که شما میتوانید کسب و کار خودتان را به دیگران معرفی کنید،روش های تبلیغاتی در همایش ها و سمینار هاست. در این رویدادهای اجتماعی افراد بسیار زیادی دور هم جمع میشوند و ایدههای خود را با یکدیگر به اشتراک میگذارند. شما در این ایونتها با استفاده از روشهای تبلیغاتی متفاوت میتوانید کسب و کار خودتان را تبلیغ کنید و دیده شوید.
این روش تبلیغاتی بسیار پر بازدید بوده و به شما کمک میکند تا در مدت زمانی کمی افزایش فروش بالایی را تجربه کنید. البته باید به این نکته توجه کنید که تبلیغات در همایشها و سمینارها اصول، قواعد و روشهای خاص خودش را دارد که شما باید آنها را رعایت کنید.
ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد روش های تبلیغاتی در همایش ها صحبت کنیم. اگر شما هم دنبال یک روش تبلیغات برای کسب و کار خودتان هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
تبلیغات چیست؟
قبل از این که در مورد روش های تبلیغاتی در همایش ها صحبت کنیم، باید خود تبلیغات را بشناسیم. تبلیغات در واقع یک روش تاثیر گذاری بر رفتار مخاطب است که باعث افزایش فروش کالا و خدمات میشود. برندها و صاحبان کسب و کار با استفاده از تبلیغات پیام مد نظرشان را به تعداد زیادی از مخاطبان میرسانند.
در نتیجه آن برند محصولات و خدماتش را به افراد بیشتری ارائه خواهد داد. در بین این افراد کسانی هستند که به محصولات و خدمات آن برند نیاز دارند و به مشتریان آن اضافه میشوند. همان طور که گفتیم به همین سادگی با استفاده از تبلیغات مناسب، میزان فروش محصول و خدمات یک برند افزایش پیدا خواهد کرد
از دیگر ابزارهایی که میتواند سبب افزایش فروش محصول و محبوبیت یک برند شود و به آن اشاره کرد روبان است که در انواع مختلفی تولید شده و میتوان برند مدنظرتان را روی آن چاپ کنید که همین امر یکی از مزیت های روبان در تبلیغات بوده و سبب افزایش ارزش و قیمت چاپ روی روبان می شود.
روش های تبلیغاتی در همایش ها
یکی از روش های تبلیغاتی در همایش ها در برندینگ و شناخت محصول و خدمات شما دارد، تبلیغات در همایشها و سمینارها میباشد. شما میتوانید در همایشها و سمینارهایی که مربوط به محصول و خدمات شما است، کالا یا خدمات خودتان را تبلیغ کنید.
البته نکاتی وجود دارد که میتواند تاثیر گذاری این نوع تبلیغات را افزایش دهد. برخی از مهمترین نکاتی که باید در روشهای تبلیغاتی در سمینارها و همایشها رعایت شود عبارتند از:
نورپردازی مناسب
شما برای این که بدانید نورپردازی چقدر در دیده شدن تبلیغاتتان تاثیر دارد، نیاز به تخصص خاصی ندارید. چشم انسان به نورهای مختلف حساسیت دارد، بنابراین کیفیت نورپردازی در دیده شدن شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.
در واقع اگر شما نورپردازی مناسبی برای تبلیغات خودتان انجام دهید، افراد ناخودآگاه این تبلیغات را بیشتر میبینند. استفاده از لامپهای LED و بیلبوردهای دیجیتال با طیف رنگهای متغیر از تاثیرگذارترین المانهای تبلیغاتی برای بیشتر دیده شدن برند شما خواهد بود.
انتخاب مکان مناسب
یکی دیگر از روش های تبلیغاتی در همایش ها باید مورد توجه قرار دهید، انتخاب مکان مناسب برای آن است. شما میتوانید از مکانهای مختلفی برای تبلیغات برند و محصولات و خدمات خودتان استفاده کنید. آسانسورها، سرویسهای بهداشتی، پلههای برقی، راهروها و… برخی از پرترددترین مکانهایی هستند که افراد روزانه از آنها استفاده میکنند
. شما میتوانید از این مکانها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و با تبلیغات در این مکانها باعث دیده شدن بیشتر برند خودتان شوید.
خلاقیت داشته باشید
امروزه در هر کسب و کاری رقابت وجود دارد و شما برای این که در این رقابت برنده شوید نیاز به دیده شدن دارید. هر چقدر افراد بیشتری شما و کسب و کارتان را ببینند مشتریان بیشتری به دست میآورید.
به همین دلیل است که تبلیغات در فروش و برندینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مسائلی که در تبلیغات مخصوصا تبلیغات در همایشها بسیار اهمیت دارد، خلاقیت است. شما میتوانید با استفاده از این اصل مهم در تبلیغات گوی رقابت را از دیگررقبایتان بربایید!
رعایت این نکات میتواند بازخورد تبلیغات شما را بیشتر کند تا افراد بیشتری کالا و محصولات شما را ببینند. در ادامه این مقاله میخواهیم انواع روش های تبلیغاتی در همایش ها را بررسی کنیم.
برای این که بتوانید بهترین روش های تبلیغاتی در همایش ها را برای برند خودتان بشناسید، ابتدا باید با این روشها را آشنا شوید. انواع روش های تبلیغاتی در همایش ها عبارتند از:
پوسترهای تبلیغاتی
یکی از روش های تبلیغاتی در همایش ها استفاده از پوسترهای تبلیغاتی هستند. شما با استفاده از پوسترها در سمینارها و همایشهای مرتبط با کسب و کار خودتان، میتوانید به سادگی برند خودتان را به عموم معرفی کنید.
البته رعایت برخی نکات مانند طراحی خلاقانه، کیفیت بالای تصاویر استفاده شده، قرار گرفتن در مکان مناسب و… تاثیر پوستر تبلیغاتی شما را افزایش میدهد. رعایت این موارد به جذابیت بیشتر تبلیغات شما کمک کرده و باعث بیشتر دیده شدن تبلیغات شما خواهد شد.
استفاده از استند تبلیغاتی- نمایشگاهی
استفاده از استندهای نمایشگاهی که طرح لوگو و اسم برند شما بر روی آن حک شده باشد، یک روش تبلیغاتی موثر است. شما میتوانید یک استند نمایشگاهی شیک و جذاب طراحی کنید تا چشم هر بینندهای را به خود خیره کند. افراد نا خودآگاه جذب این استندها میشوند و نام و لوگوی شما را بر روی آنها میبینند.
شما میتواند کاتالوگ استند نمایشگاهی طراحی کنید تا با نظم بیشتری تبلیغات خودتان را به نمایش بگذارید. یکی دیگر از استندهایی که برای تبلیغات در همایشها و سمینارها مناسب است، استند میز کانتر نمایشگاهی است. میتوانید لوگو و نام برند خود را بر روی این میزها قرار داده وآن را در معرض دید شرکت کنندگان قرار دهید.
چاپ بروشورهای، فلایر و تراکتهای تبلیغاتی
یکی از متداولترین روش های تبلیغاتی در همایش ها، چاپ بروشورهای با طرحهای گرافیکی جذاب است. بروشورها باید چیدمان مناسبی از رنگهای مکمل هم، تصاویر زیبا و مناسب، متنهای جذاب و… داشته باشند تا تاثیر بیشتری روی مخاطبان بگذارند. البته چاپ تراکت و فلایر که به معرفی برند، اهداف و استراتژیهای کسب و کار شما بپردازد هم میتواند مخاطبان زیادی را جذب کند.
استفاده از فضاهای جدید برای تبلیغات
استفاده از فضاهای جدید باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان میشود و افراد دقت میکنند تا بهتر این تبلیغات را ببینند. شما میتوانید با بررسی محیط و شرایط، فضاهایی که برندهای دیگر در آن تبلیغاتی انجام نمیدهند را پیدا کنید. این فضاها بهترین مکان برای تبلیغات برند شما خواهند بود.
یکی از جاهایی که کمتر برندی به تبلیغات در آنجا فکر میکند، کف راهروها است. افراد ناگزیر هستند مسیر ورودی و خروجی سالن همایش را طی کنند. شما میتوانید از کف راهروهای این مسیر استفاده کنید و محصولات و خدمات خودتان را تبلیغ کنید.
البته حتما برندهای دیگر هم به استفاده از این فضا فکر میکنند. شما برای این که بتوانید تاثیر بیشتری بر روی مخاطب بگذارید نیاز به خلاقیت بیشتری خواهید داشت!
هدیه دادن شما را ماندگار میکند
یکی از روش های تبلیغاتی در همایش ها، دادن هدیههای تبلیغاتی به شرکت کنندگان است. برای این کار حتما نباید یک هدیه گران قیمت یا خاص طراحی و تهیه کنید. هدیههای ساده همچون خودکار، سررسید ، دفتر یادداشت، لیوان و… برخی از هدیههای ساده هستند که میتوانید برای این روش تبلیغاتی استفاده کنید.
شما میتوانید بر روی این هدایا نام و لوگوی برند همراه با شعار تبلیغاتی خودتان را هک کنید. این هدایا باعث میشود تا برند شما دیده شود و تا مدتها شما را در ذهن افراد نگه دارد.
تیشرت و کلاه تبلیغاتی چاپ کنید
تیشرت و کلاه تبلیغاتی با نام و لوگوی برند خودتان چاپ کرده و در سمینارها و همایشها بین افراد توزیع کنید. این کار باعث میشود تا افراد هر وقت که لوگو و نام برند شما را روی تیشرت و کلاه ببینند، یاد محصولات و خدمات شما بیفتند. شما با استفاده از این روش تبلیغاتی تا مدتها در یاد افراد باقی خواهید ماند.
سخن پایانی
ما در این مقاله سعی کردیم تا در مورد تبلیغات مخصوصا روش های تبلیغاتی در همایش ها صحبت کنیم. شما با شناخت روشهای مختلف تبلیغات در همایشها، میتوانید بهترین روش تبلیغات برای محصولات و خدمات خودتان را پیدا کنید.
همچنین با استفاده از روش های تبلیغاتی در همایش ها و رعایت نکات مهمی که گفتیم میتوانید برند خودتان به افراد بیشتری معرفی نمایید. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم سوالات شما در خصوص روش های تبلیغاتی در همایش ها را پاسخ دهیم.
با این حال اگر سوالی در مورد روشهای تبلیغاتی موثر دارید، میتوانید آنها را با ما در میان بگذارید. ما در کمترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهیم بود.