به کارگیری روش تبلیغاتی با کیفیت نه تنها باعث جذب مشتری می شود بلکه در میزان فروش نیز موثر بوده و در یک بازه زمانی کوتاه می تواند شرایط فروش را تغییر می دهد. روش های تبلیغاتی از تنوع بالایی برخوردار هستند به شکلی که تولید کنندگان وعرضه کنندگان کالاها یا خدمات مختلف می تواند با توجه به شرایط کار و فعالیت خود از آنها استفاده کنند.
از جمله روش های تبلیغاتی پرکاربرد چاپ روبان، بند آویز گردنی و اتیکت لباس است که از شرایط خوبی برای دیده شدن و تبلیغ کالا و خدمات مختلف برخوردار هستند.
۸ روش تبلیغاتی موثر در بالا رفتن فروش و جذب مشتری بیشتر
تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات مختلف می توانند برای جذب مشتری و فروش بیشتر از راهکارهای جذاب و مبتکرانه استفاده نماید.هرچه هزینه صرف شده برای روش های تبلیغاتی کمتر و میزان جذب مشتری بیشتر باشد روش استفاده شده برای معرفی کالا و خدمات جذاب تر و مقرون به صرفه تر است.
روش تبلیغاتی | مزایا | معایب | مناسب برای |
---|---|---|---|
چاپ روی روبان | ظاهری زیبا و لوکس، انعطافپذیری بالا، مناسب برای هدایا و رویدادها | هزینه نسبتا بالا برای تولید انبوه | محصولات لوکس، هدایای شرکتی، رویدادهای خاص |
بند آویز گردنی | هزینه تولید نسبتا پایین، مناسب برای نمایشگاهها و رویدادهای بزرگ | امکان گم شدن یا آسیب دیدن، محدودیت در فضای تبلیغاتی | نمایشگاهها، کنفرانسها، رویدادهای تجاری |
اتیکت لباس | ایجاد حس اعتماد در مشتری، امکان درج اطلاعات دقیق محصول | هزینه تولید برای تیراژ کم بالا، ممکن است توسط مشتری جدا شود | صنعت پوشاک، محصولات با کیفیت بالا |
تبلیغات چاپی | امکان تکرار بالا، پوشش گسترده مخاطب | هزینه تولید بالا، ممکن است توسط مخاطب دور انداخته شود | معرفی محصولات جدید، اطلاعرسانی عمومی |
تبلیغات تلویزیونی و رادیویی | پوشش گسترده مخاطب، تاثیرگذاری بالا | هزینه بسیار بالا، امکان نادیده گرفته شدن توسط مخاطب | محصولات مصرفی، برندسازی |
تبلیغات محیطی | دیداری بودن، تاثیرگذاری بالا در مکانهای پر تردد | هزینه نصب و نگهداری بالا، محدودیت در مکانهای نصب | معرفی برند، محصولات با حجم فروش بالا |
تبلیغات جایگذاری محصولات | تاثیرگذاری ناخودآگاه، ایجاد ارتباط عمیق با مخاطب | هزینه بسیار بالا، نیاز به هماهنگی با رسانهها | محصولات خاص، برندسازی لوکس |
تبلیغات در شبکههای اجتماعی | پوشش مخاطب هدفمند، هزینه نسبتا پایین، امکان تعامل با مخاطب | رقابت بالا، نیاز به دانش تخصصی | محصولات متنوع، کسبوکارهای کوچک و متوسط |
در ادامه به شرح ۸ روش تبلیغاتی پرداخته می شود.

چاپ روی روبان
چاپ روی روبان یک روش تبلیغاتی موثر برای معرفی کالاها و خدمات و بالا رفتن فروش است، بطور کلی در حوزه تبلیغات روبان یک محصول با کیفیت برای کاربردهای مختلف شخصی و حرفه ای محسوب می شود.
به عبارت دیگر هرچه طراحی یک روبان از کیفیت بهتری برخوردار باشد محصول ارائه شده لوکس تر و زیباتر به نظر می رسد.چاپ روی روبان یک روش منحصر به فرد برای معرفی کالاها و محصولات مختلف است که ظاهری زیبا و چشم نواز ایجاد می کند. این روش امروزه یک روش تبلیغاتی موثر در دنیا شناخته شده است.
که در این جا به نقل از سایت Cherry Ribbon با عنوان “روبان هایی با لوگوی شما مشتریان را جذب می کند” نقل شده است که:
When a consumer is evaluating alternatives, a personalised ribbon will make your product stand out from the sea of generic packaging available on the shelf. This will differentiate you from competitors and elevate the perception of your product.
The customer believes that good packaging is an indicator of a high-quality end product. Items with custom printed packaging are immediately perceived as higher in value, and this can compel consumers to purchase from your brand.
هنگامی که یک مصرف کننده در حال ارزیابی گزینه های جایگزین است، یک روبان شخصی سازی شده محصول شما را از دریای بسته بندی های عمومی موجود در قفسه متمایز می کند. این شما را از رقبا متمایز می کند و درک محصول شما را بالا می برد.
مشتری بر این باور است که بسته بندی خوب نشانگر یک محصول نهایی با کیفیت است. اقلام با بسته بندی چاپ شده سفارشی بلافاصله ارزش بالاتری دارند و این می تواند مشتریان را مجبور به خرید از برند شما کند.
برندسازی و بازاریابی از مزایای چاپ تبلیغات روی زبان است به عبارت دیگر چاپ روی روبان از تطبیق پذیری بالای برخوردار است به شکلی که می توان از آن در رویدادهای مختلف مثل هدایای شرکتی، یادبودهای عروسی، تزیینات تعطیلات، معرفی کالاها یا خدمات خاص استفاده نمود.
انعطاف پذیری چاپ روی روبان این امکان را برای صاحبان مشاغل مختلف فراهم می کند تا با خیال آسوده برای معرفی محصولات و خدمات خود بر روی این روش تبلیغاتی تمرکز نمایند.
بند آویز گردنی
بند آویز گردنی یکی دیگر از روش های تبلیغاتی برای بالا بردن فروش است و صاحبان مشاغل یا کسب و کارهای مختلف می توانند برای معرفی کالاها و خدمات خود با خیال آسوده از آن استفاده نمایند.
بند آویز یا گردن آویز نمایشگاهی ابزاری است که از آن برای حمل کارت شناسایی بر روی گردن استفاده می گردد.
در این روش تبلیغاتی مخاطبان و بازدید کننده از نمایشگاه در طیف گسترده تبلیغات درج شده بر روی بند آویز گردنی را مشاهده کرده و با محصول ا کالای معرفی شده آشنا می شود. معمولاً برای چاپ بهتره مطالب و عنوان های تبلیغاتی در درست کردن گردن آویز از ساتن، کبریتی، ندارد و غیر استفاده می شود.
غالباً بندهای آویز گردنی در اندازه های ۵.۱ سانتی متر یا ۵.۲ سانتی متر در رنگ های مختلف هستند و به راحتی می توان مشخصات برندها یا کالاهای مختلف را بر روی آنها چاپ نمود.

اتیکت لباس
اتیکت لباس یکی دیگر از روش های تبلیغاتی برای بالا بردن فروش کالاهای مختلف است. لیبل یا اتیکت لباس، پارچه کوچک است که در ابعاد و اندازه های مختلف برای درج اطلاعاتی مثل مشخصات تولید کننده یا مشخصات لباس مثل سایز، لوگو یا دستورالعمل های مختلف مثل شستن، اتو کردن و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.
لیبل یا اتیکت بر چسبی است که با هدف برجسته سازی یک برند تولید و بر روی محصولات مختلف نصب می شود. هرچه کیفیت و زیبایی دیداری یک اتیکت یا لیبل لباس از شرایط بهتری برخوردار باشد بیشتر مورد توجه قرار گرفته و باعث جذب مخاطب می شود.
به طور کلی اتیکت یا لیبل لباس نقش مهمی در صنعت لباس دارد و مخاطب می تواند با خواندن اتیکت لباس اطلاعاتی مثل شرکت تولید کننده لباس، جنس و مواد به کار رفته در لباس، شرایط و چگونگی شستشوی لباس و نکات مراقبتی را به دست بیاورد.
در این روش تبلیغاتی درج اطلاعات دقیق و درست بر روی اتیکت یا لیبل لباس این اطمینان خاطر را در مشتری ایجاد می کند که محصول ارائه شده از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و فیک یا تقلبی نیست. بنابراین استفاده از اتیکت های با کیفیت که از طراحی استانداردی برخوردار هستند می تواند در جذب مشتری و فروش لباس بسیار موثر باشد.
تبلیغات چاپی
تبلیغات چاپی یکی دیگر از روش های تبلیغاتی برای بالا بردن فروش کالاها و خدمات مختلف است، تبلیغات چاپی یک روش قدیمی و موثر برای معرفی محصولات و کالاهای مختلف به مصرف کننده محسوب می شود که از تاثیرگذاری نسبتاً خوبی می تواند برخوردار باشد.
تکرار در مقیاس بالا از ویژگی های تبلیغات چاپی است چون باعث ثمر بخشی و تاثیرگذاری این روش تبلیغاتی می شود. از جمله تبلیغات چاپی می توان به انواع تراکت ها، بروشورها، کارت آویز پرسنلی و بیلبوردهای شهری یا درج تبلیغات در مجلات و روزنامه های مختلف اشاره کرد.
برای افزایش کارایی این روش تبلیغاتی طراحی درست، جمله بندی مناسب و تاثیر گذار، استفاده از کاغذ متناسب می تواند موثر باشد به ویژه در طراحی کارت آویز پرسنلی زیرا اولین اطلاعاتی است که مشتریان در مواجه با پرسنل ان را می بینند در نتیجه طراحی مناسب و چاپ مناسب نه تنها دید بصری زیبا تری دارد بلکه کسب و کار شما را در ذهن مشتری ماندگار تر می کند.
تبلیغات تلویزیونی و رادیویی
تبلیغات تلویزیونی و رادیویی از دیگر روش های تبلیغاتی برای بالا بردن فروش یا معرفی برندهای مختلف به مصرف کننده است.هرچند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی از روش های قدیمی معرفی کالا و خدمات مختلف است اما از کارایی لازم برخوردار بوده و می تواند بازدهی خوبی داشته باشد.
معمولاً رادیو و تلویزیون مخاطبان زیادی در نقاط مختلف کشور دارند به شکلی که تهیه تبلیغات با کیفیت و پخش آن در ساعات پربیننده می تواند در معرفی کالاها یا خدمات و افزایش فروش موثر باشد.

تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی یکی دیگر از روش های تبلیغاتی برای بالا بردن فروش است که طرفداران خاص خود را دارد. در این روش تبلیغاتی از بنرهای بزرگی که در سطح شهرها و معابر مختلف نصب می شود برای معرفی کالا و خدمات مختلف استفاده می گردد.
محل نصب بیلبوردها و اندازه آن از نکات تاثیرگذار در هزینه این نوع روش تبلیغاتی است. طراحی تبلیغات محیطی باید به شکلی باشد که به سرعت بتواند نظر بیننده را به خود جلب نماید یعنی هرچه تصاویر درج شده بر روی این بیلبوردها زیباتر و گویا تر باشد بهتر می تواند بیننده را جذب کند.
همچنین مطالبی که بر روی بیلبوردهای تبلیغات محیطی درج می شود باید حتی المقدور کوتاه و پر معنا باشد چون طولانی بودن این مطالب ممکن است باعث کم اثر شدن تبلیغ گردد.
تبلیغات جایگذاری محصولات
تبلیغات جایگذاری محصولات یکی دیگر از روش های خلاقانه تبلیغات برای بالا بردن فروش است. در این روش تبلیغاتی شرکت عرضه کننده کالاها یا خدمات مختلف با قرار دادن محصولات یا خدمات خود در محتوای رسانه های مختلف آنها را به بیننده معرفی می کند.
در این روش محصول یا خدمات مورد نظر در محتوای رسانه های مختلف مثل برنامه های تلویزیونی یا فیلم های پربیننده قرار داده می شود تا بیننده به صورت ناخودآگاه با محصول یا خدمات ارائه شده آشنا شود.
این روش تبلیغاتی جز روش های نا محسوس است به این معنا که به صورت مستقیم کالاها یا خدمات مورد نظر به بیننده معرفی نمی شود بلکه بیننده در قالب یک برنامه با محصول یا کالای مورد نظر آشنا می شود.مثلاً نوشیدنی های مختلف را می توان در برنامه های نمایشی با نشان دادن یا نام بردن از برند تولید کننده به مخاطب معرفی نمود.

انجام تبلیغات در شبکه های مختلف اجتماعی
انجام تبلیغات در شبکه های مختلف اجتماعی یکی دیگر از روش های تبلیغاتی برای بالا بردن فروش است، با گسترش فضای مجازی مخاطبان این حوزه افزایش پیدا کرده است و تبلیغ کالا یا خدمات مختلف از طریق رسانه های فعال در این حوزه می تواند باعث معرفی بهتر کالا و خدمات شود و مشتریان یک محصول یا خدمات خاص را در یک فاصله زمانی کوتاه افزایش دهد.
شبکه اجتماعی استفاده شده برای تبلیغ کالاها و خدمات مختلف هرچه بازدید کننده بیشتری داشته باشد و شرایط درج تبلیغات در آن راحت تر باشد باعث افزایش جذب مشتری و فروش کالاها و خدمات مورد نظر می گردد.بنابراین در این روش تبلیغاتی باید از شبکه های اجتماعی پربیننده که از تناسب بیشتری با کالاها یا خدمات عرضه شده برخوردار هستند استفاده گردد.
سخن پایانی
روش های تبلیغاتی هرچه از کیفیت بهتری برخوردار باشند در بالا رفتن فروش و جذب مشتری موثرتر هستند. بنابراین صاحبان مشاغل و تولید کنند گان مختلف برای آنکه بتوانند کالای خود را به مصرف کننده معرفی کرده و آنها را برای خرید کالای خود ترغیب کنند باید از روش های موثر و با کیفیت استفاده نمایند.
بند آویز گردنی، چاپ روی روبان و اتیکت لباس از روش های تبلیغاتی موثر و کم هزینه برای معرفی کالاها و خدمات مختلف هستند که با عرضه درست و اصولی می تواند نتایج خوبی را برای معرفی کننده کالاها و خدمات مختلف به همراه داشته باشند.