رعایت نکات تاثیرگذار قبل از گرفتن غرفه در نمایشگاه در جذب مشتری و بازدید کننده موثر بوده و میتواند این امر را تسهیل کند. در نمایشگاه های مختلف توجه به برخی از نکات مثل مجهز بودن کارکنان بند آویز گردن یا کارت آویز گردنی، چیدمان درست وسایل، رنگ آمیزی جذاب فضای غرفه، ارائه هدایای تبلیغاتی بعد از خرید، تعامل و احترام به بازدید کننده و خریدار در جذبذمشتری و بازدید کننده موثر بوده
و به صورت خودکار باعث جذابیت غرفه و بازدید بیشتر می شود. بنابراین کسانی که قصد شرکت در نمایشگاه های مختلف و مرتبط با فعالیت اقتصادی خود را دارند باید قبل از انجام هر کاری ایده ها و نکات مرتبط با افزایش جذابیت غرفه خود را بررسی نمایند تا با رعایت آنها تراکم بازدید کننده را به سمت غرفه خود هدایت نمایند.
یکی از نکات مهم و کلیدی که قبل از گرفتن غرفه در نمایشگاه باید به وسیله صاحبان حرف و مشاغل گوناگون مورد توجه قرار گیرد تهیه بند آویز گردنی یا کارت آویز گردنی است،
چون تهیه و به کارگیری این نوع ابزار کاربردی در شناسایی نیروهای غرفه موثر بوده و راحت تر بازدید کنندگان به آن ها برای تعامل و گفتگو مراجعه می کنند.
قبل از گرفتن غرفه در نمایشگاه باید به چه نکاتی توجه شود؟
6 نکته کلیدی | توضیحات | اهمیت |
---|---|---|
طراحی غرفه | استفاده از رنگهای سازمانی، المانهای برند، طراحی جذاب و خلاقانه | ایجاد هویت برند، جذب توجه بازدیدکنندگان |
تهیه کارت آویز گردنی | کیفیت بالا، طراحی جذاب، معرفی کارکنان | ایجاد اولین ارتباط با بازدیدکنندگان، افزایش اعتماد |
طراحی هدایای تبلیغاتی | کاربردی، با برندینگ مناسب، بستهبندی جذاب | ایجاد یادآوری برند، تشویق به تعامل بیشتر |
نحوی تعامل با بازدیدکنندگان | استفاده از فناوریهای جدید (صفحه نمایش لمسی، واقعیت مجازی)، ارائه اطلاعات جذاب | افزایش تعامل، ایجاد تجربه کاربری بهتر |
انتخاب موقعیت مکانی غرفه | انتخاب بهترین موقعیت (نزدیک ورودی، کافه تریا)، هدایت ترافیک بازدیدکنندگان | افزایش بازدیدکنندگان از غرفه |
توجه به اندازه و ابعاد غرفه | متناسب با محصولات و خدمات، طراحی باز و دسترسی آسان | ایجاد فضای راحت برای بازدیدکنندگان |
شرکت در نمایشگاه های مختلف مرتبط با فعالیت تجاری و خدماتی ابزاری مهم و کلیدی برای شناخته شدن فعالیت و خدمات برندهای مختلف است.
بنابراین گرفتن غرفه در نمایشگاه و معرفی کالاها یا خدمات تولیدی می تواند عاملی موثر برای جلب مشتری یا تبلیغ کالاها و خدمات باشد.
معمولاً افراد مختلف سعی می کنند برای آشنایی با کالاها یا خدمات مرتبط با فعالیت خود به نمایشگاه ها یا مراکزی مراجعه کنند که در آن تولید کنندگان یا شرکت های خدماتی کالاها و فعالیت های خود را عرضه و معرفی می کنند.
در ادامه به ۶ نکته مهم و کلیدی که قبل از گرفتن غرفه در نمایشگاه می تواند در جذب مشتری و بازدید کننده موثر باشد پرداخته می شود.
تهیه و به کارگیری بند آویز گردنی یا کارت آویز گردنی
تهیه و بکارگیری بند آویز گردنی یا کارت آویز گردنی یکی از نکات مهم و کلیدی است که قبل از گرفتن غرفه در نمایشگاه های مختلف تولیدی یا خدماتی باید به وسیله صاحبان حرف و مشاغل گوناگون مورد توجه قرار گیرد.
هرچه کیفیت کارت آویز گردنی به لحاظ ظاهری و دیداری بیشتر باشد بهتر توجه بازدید کننده را جلب کرده و کارکنان یا مسئولان غرفه نمایشگاهی را بهتر به آنها معرفی می کند.
بنابراین هر چه لباس کارکنان و مسئولین نمایشگاه و ابزارهای معرفی آنها از کیفیت بهتری برخوردار باشد باعث ترغیب بیشتر بازدیدکنندگان به مراجعه به آنها و تعامل بیشتر با آنها می شود که این امر میتواند در جذب بازدید کننده برای خرید کالاها یا خدمات و معرفی آن به دیگران موثر باشد.
هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی یا ارائه اشانتیون و گیفت به بازدیدکنندگان روشی مناسب و پذیرفته شده برای جذب مشتری و بازدید کننده در نمایشگاه های مختلف است.
لذا آماده کردن هدایای تبلیغاتی قبل از گرفتن غرفه در نمایشگاه های مختلف در جذابیت کار موثر بوده و باعث می شود تعداد بازدید کننده از غرفه مورد نظر افزایش پیدا کند.
معمولا سعی می شود هدایای تبلیغاتی به شکلی طراحی شود که به خوبی و به طور ناخودآگاه برند مورد نظر را به مشتری معرفی نماید.
به عبارت ساده هرچه هدایای تبلیغاتی ارائه شده کاربردی تر باشد بیشتر در معرض دید فرد دریافت کننده بوده و او را برای بررسی کالاها و خدمات برند مورد نظر کنجکاو و پیگیر می کند.
از طرف دیگر بسته بندی این هدایا نیز امروزه بسیار حائز اهمیت است و یکی از جنبه های رقابتی در کسب و کار محسوب می شود در واقع برای تهیه این بسته بندی ها می توان از ربان های ساتن رنگی استفاده کرد
که علاوه بر ظاهری زیبا جنبه تبلیغاتی نیز دارند، بدین گونه که لوگو و شعار تبلیغاتی خود را با چاپ روی روبان بر روی بسته بندی های هدایای خود قرار دهید که این کار نه تنها ظاهری زیبا دارد بلکه برند شما را در ذهن مشتری ماندگارتر می کند.
تعامل با شرکت کنندگان با استفاده از روش های جدید
تعامل با شرکت کنندگان با استفاده از روش های جدید مثل قرار دادن صفحه نمایش های لمسی بزرگ و کوچک در غرفه برای معرفی کالاها و خدمات، قرار دادن عکس ها یا نمادهای جذاب برند مورد نظر، واقعیت مجازی و کارت آویزگردنی کارمندان می تواند در معرفی کالاها و خدمات موثر بوده و باعث جذب مشتری بیشتر شود.
بنابراین تعامل با شرکت کنندگان به روش های فوق در معرفی کالا و خدمات موثر بوده و می تواند به جذب مشتری بیشتر کمک کند. در واقع
معمولا غرفه های زیادی در نمایشگاه های مختلف برپا می شود که هرچه این غرفه ها از شرایط اطلاع رسانی با کیفیت و ابزارهای جدید تری برخوردار باشند، بازدید کنندگان را برای بازدید از غرفه مورد نظر و بررسی کالاها و خدمات ارائه شده بیشتر ترغیب و متمایل می کند.
بنابراین پیاده سازی یک طرح با کیفیت برای تعامل با بازدید کنندگان و استفاده از فناوری ها و رویکردهای جدید یکی از نکات مهم و کلیدی است که می تواند برای معرفی کالاها و خدمات و جذب مشتری موثر باشد.
لذا قبل از گرفتن غرفه در نمایشگاه های مختلف به وسیله صاحبان حرف و مشاغل مختلف تولیدی و خدماتی باید تعامل با بازدید کنندگان به شکل کارشناسی و اصولی مورد توجه قرار گیرد.
پایبندی به رنگ سازمانی و ساختار برند در هنگام طراحی غرفه نمایشگاهی
پایبندی به رنگ سازمانی و ساختار برند در هنگام طراحی غرفه نمایشگاهی می تواند یکی دیگر از نکات مهم و کلیدی قبل از گرفتن غرفه در نمایشگاه باشد.
وقتی شاخصه های دیداری برند مورد نظر در غرفه نمایشگاهی با ترکیب رنگ ها و المان های جذاب و مرتبط آراسته شده باشد بازدید کنندگان از نمایشگاه و غرفه به صورت ناخودآگاه با هویت برند و محصول آشنا شده و برای خرید یا معرفی آن به دوستان و آشنایان خود ترغیب می شوند.
بنابراین قبل از گرفتن غرفه در نمایشگاه باید با استفاده از افراد متخصص و کارآمد رنگ های متناسب با برند مورد نظر به شکل اصولی انتخاب شود.
سپس این رنگ بندی به کمک بنرها یا رنگ آمیزی دیوارهای غرفه، برند مورد نظر را به بیننده معرفی نماید. خلاقیت در استفاده اصولی از رنگ بندی متناسب با برند مورد نظر در جذب بازدید کننده موثر بوده و تعداد بازدید کنندگان را افزایش می دهد.
استفاده درست و اصولی از موقعیت مکانی غرفه در نمایشگاه
استفاده درست و اصولی از موقعیت مکانی یکی دیگر از نکات مهم و تعیین کننده ای است که قبل از گرفتن غرفه در نمایشگاه باید مورد توجه قرار گیرد.
به این معنا که قبل از شرکت در یک نمایشگاه باید صاحبان برند یا بیزینس مورد نظر قبل از امضای قرارداد شرایط مکانی غرفه های مختلف در نمایشگاه را بررسی نمایند تا بهترین غرفه را که از نظر موقعیت مکانی از تناسب لازم با شرایط بیزینس آنها برخوردار است انتخاب کنند.
به عبارت دیگر صاحبان یک غرفه باید موقعیت مکانی غرفه خود را طوری انتخاب کنند که ترافیک نمایشگاه در آن حوزه باشد و آنها پس از گرفتن غرفه بتوانند با استفاده از سر نخ و المان های مناسب تراکم بازدیدکنندگان از نمایشگاه را به سمت غرفه خود هدایت نمایند.
مثلاً گرفتن غرفه در نزدیکی درب های ورودی نمایشگاه، نزدیکی کافه تریا یا سالن غذاخوری می تواند در افزایش بازدید کننده از غرفه مورد نظر موثر باشد.
اندازه و ابعاد غرفه
اندازه و ابعاد یکی دیگر از نکاتی است که قبل از گرفتن غرفه در نمایشگاه های مختلف باید به وسیله صاحبان حرف و مشاغل تولیدی و خدماتی مورد توجه قرار گیرد.
معمولاً اندازه غرفه باید بهینه و متناسب با شرایط محصولات و خدمات باشد. به عبارت دیگر غرفه در ابعاد و اندازه بزرگ و کوچک به تنهایی نمی تواند در جلب و جذب مشتری موثر باشد.
بنابراین انتخاب یک فضای مناسب با پلان باز می تواند در جذب بازدید کننده از غرفه موثر بوده و زمینه بازدید آزادانه و بدون تنگنا از بخش های مختلف آن را فراهم کند.
بنابراین فضای غرفه باید حتی المقدور از تناسب لازم با شرایط نمایشگاه و تعداد بازدید کننده یا کالاها و خدماتی که قرار است در آن به مشتری ها عرضه و معرفی شود برخوردار باشد تا بازدید کنندگان به راحتی بتوانند از غرفه مورد نظر بازدید کرده و کالاها یا خدمات مورد نیاز خود را انتخاب نمایند.
سخن پایانی
رعایت برخی از نکات قبل از گرفتن غرفه در نمایشگاه علاوه بر آنکه در جذب بازدید کننده موثر است باعث بالا رفتن کیفیت کار شده و صاحبان حرف و مشاغل گوناگون راحت تر می تواند کالاها و خدمات خود را به متقاضیان معرفی نماید.
بنابراین رعایت نکاتی مثل تهیه نت آویز گردنی یا کارت آویز گردنی برای کارکنان و متصدیان غرفه، ارائه هدایای تبلیغاتی، موقعیت مکانی غرفه در نمایشگاه، اندازه و ابعاد غرفه، استفاده از موقعیت مکانی غرفه، پایبندی به رنگ سازمانی و ساختار برند،
استفاده از رنگ های جذاب و روشن در فضای غرفه، تعامل با بازدیدکنندگان و ارائه اطلاعات درست و غیره نکات مهم و کلیدی هستند که قبل از گرفتن غرفه در نمایشگاه باید به وسیله صاحبان حرف و مشاغل گوناگون مورد توجه قرار گیرد تا تعداد بازدید کننده افزایش پیدا کند.
معمولا افزایش تعداد بازدید کننده از غرفه مورد نظر به صورت خودکار باعث افزایش تعداد خریداران و متقاضیان کالا یا خدمات یک برند خاص می شود.